Publicerad: 2016-11-14

179 år av ensamhet

NYHET Torsdagen den 17 november har Handelshögskolan glädjen att välkomna Jenny Lantz och Linda Portnoff till Handelshögskolan, författarna till den omtalade antologin 179 år av ensamhet” som lyfter frågor kring lika villkor och arbetsmiljö.

I boken berättar 10 kvinnor om sina ageranden och erfarenheter från den mansdominerande arbetsplatsen Handels i Stockholm.

Om författarna

Linda Portnoff

Linda Portnoff är forskare inom ekonomisk redovisning och styrning. Hon disputerade 2008 på en avhandling om musikbranschens finansiella flöden och styrningsproblematik och är idag vd för intresseorganisationen Musiksverige samt verksam som forskare vid Center for Arts, Business and Culture på Handelshögskolan i Stockholm. Linda har varit programansvarig för en Executive MBA. Hon har också gett ut två skivor med sitt band Stella Rocket.

Jenny Lantz

Jenny Lantz är forskare inom organisation och ledarskap med inriktning mot kulturindustrin. Hon har bland annat studerat betydelsen av smak, kvalitet och kön inom filmindustrin. Jenny har skrivit flera böcker om trendmaskineriet i den globala modeindustrin. Hon är också medproducent till filmen Men at Kastrup. För närvarande studerar hon parfymindustrin och är verksam vid Center for Arts Business