Publicerad: 2016-02-12

2015 års elitidrottsstudent

NYHET Karl Dahlgren, elitidrottsstudent vid Läkarprogrammet vid Umeå universitet, tilldelas utmärkelsen Årets elitidrottsstudent.

Karl Dahlgren tog emot Idrottshögskolans utmärkelse "Årets Elitidrottsstudent 2015" för sina framgångar såväl akademiskt som idrottsligt.
Foto: Kenneth Sandelin

Motivering:

"Utmärkelsen tilldelas en student vid Umeå universitet som lyckats bra med kombinationen elitidrott och studier. Karl Dahlgren, som studerat till läkare samt tävlar i Jujutsu, har skapat en bra balans mellan träning/tävling och studier. Han har presterat på hög nivå inom båda områdena. Karl är en förebild för andra studenter som vill lyckas med kombinationen elitidrott och studier".

Balticgruppen stödjer Idrottshögskolans utmärkelse Årets elitidrottsstudent med 10 000 kr.

Redaktör: Lena Åminne