Publicerad: 2016-06-09

38 medarbetare prisades för nit och redlighet

NYHET I år fick 38 medarbetare vid Umeå universitet ta emot utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst”. 26 hade möjlighet att delta vid en utdelningsceremoni den 8 juni.

Text: Mattias Grundström Mitz

Utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst” delas ut till personer som varit statligt anställda i minst 30 år, eller 25 års anställning när de går i pension. 38 medarbetare vid Umeå universitet har i år tilldelats utmärkelsen. 26 av dem syns tillsammans med rektor Lena Gustafsson på bilden, som togs vid utdelningsceremonin på Sävargården den 8 juni.

De medarbetare vid Umeå universitet som tilldelats utmärkelsen år 2016 är:
Roger Ahlgren, Peter Anton, Ove Axner, Majken Berglin, Kenny Bränberg, Anders Bäckström, Karin Edlund, Sören Edvinsson, Gun-Marie Frånberg, Pia Granlund, Åke Holmlund, Anne Israelsson, Mats Johansson, Carina Johansson, Gunnis Karlsson, Staffan Karp, Leif Kullman, Ari Laitinen, Anders Lidström, Marianne Liliequist, Börje Ljungberg, Jan Mannberg, Ingmarie Mellenius, Tuija Määttä, Elisabeth Nilsson, Kristin Palmqvist, Per Ramqvist, Åke Sandgren, Bo Segerstedt, Vicky Shingler, Hannu Turunen, Brita Täljedal, Karin Viklund, Viking Wikström, Rolf Zale, Anders Öhman, Ronny Östin och Margareta Östlund Visén.

Medarbetare som tilldelas utmärkelsen får välja mellan ett armbandsur av guld, medalj eller graverad kristallskål, slipad kristallskål, konstskulptur av Ernst Billgren, konstskulptur av Bertil Vallien från Orrefors/Kostaboda.

Länk till pressbild

Mer om utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst"