Publicerad: 2018-06-18

47 medarbetare prisades för nit och redlighet

NYHET I år fick 47 medarbetare vid Umeå universitet ta emot utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst”. 40 hade möjlighet att delta vid en utdelningsceremoni i mitten av juni.

Utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst” delas ut till personer som varit statligt anställda i minst 30 år, eller 25 års anställning när de går i pension. 47 medarbetare vid Umeå universitet har i år tilldelats utmärkelsen. 40 av dem syns tillsammans med rektor Hans Adolfsson på bilden, som togs vid utdelningsceremonin på Sävargården den 14 juni.

De medarbetare vid Umeå universitet som tilldelats utmärkelsen år 2018 är:

Rolf Adolfsson, Mats Almkvist, Lars Andersson, Karin Arctaedius Isaksson, Parviz Behnam Motlagh, Maria Bengtsson, Per Bylund, Leif Carlsson, Tomas Eklund, Tommy Eriksson, Kristina Eriksson, Nils Eriksson, Ejvår Falck, Christina Granström Saha, Susann Haraldsson, Anders Hedman, Lena Holm, Stefan Holmgren, Per Höglund, Mari-Charlotte Ivarsson, Riitta Kairakari, Stig Karlsson, Leila Kentola, Agneta Liljeberg, Christina Lindén, Kerstin Linder, Tord Mattsson, Leif Nilsson, Rolf-Erik Nilsson, Mari Norgren, Roger Oscarsson, Anders Persson, Agneta Rönnlund, Louise Rönnqvist, Ellinor Salander Renberg, Monica Sandström, Elisabeth Sauer-Eriksson, Göran Sjögren, Anna Swärd Bergström, Elisabeth Söderlund, Mikael Söderström, Ingela Valfridsson, Asbjörg Westum, Christer Wiberg, Anita Yngvesdotter, Kerstin Åström, Lisbeth Ärlestig.

Medarbetare som tilldelas NOR får välja mellan ett armbandsur av guld, medalj eller graverad kristallskål, slipad kristallskål, konstskulptur av Ernst Billgren, konstskulptur av Bertil Vallien från Orrefors/Kostaboda.

Mer om utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst”

Redaktör: Mattias Grundström Mitz