Publicerad: 2010-06-28

65 anställda vid Umeå universitet prisade för sin nit

NYHET 65 anställda vid Umeå universitet tilldelas i år utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst”, NOR.

Arbetstagare vid Umeå universitet som har varit anställda hos staten under minst 30 år tilldelas utmärkelsen För nit och redlighet i rikets tjänst NOR. Vid pension kan arbetstagaren tilldelas utmärkelsen om man har minst 25 års statlig anställning.

Vid utdelningen på Sävargården deltog 55 anställda (i bokstavsordning):

Jan Ahlqvist, Berit Ardlin, Fernanda Becerra-Belmar, Lars Bejstam, Sören Berglund, Gustaf Bucht, Anders Byström, Lars-Göran Carlsson, Sven Carlsson, Bertil Eliasson, Per-Anders Esseen, LenaForsberg, Britt-Marie Forssén, Ingrid Forsgren, Eivor Gisslén,
Petter Gustafsson, Lena Hallström-Nylén, Marie-Louise Hammarström, Ulla Hällgren Graneheim, Gun-Britt Ivarsson, Anna-Lena Johansson, Paul Johansson, Dan Johnels, Gunmarie Johnsson, Kjell Jonsson, Inger Karlsson, Inga-Märt Lindh, Berit Lovén, Berith Lundström, Anna-Lena Lundström, Eva Magnusson, Petter Minnhagen, Mari-Anne Nilsson, Ingagreta Nilsson, Roland Nordfelth, Birgitta Nyström, Åke Olofsson, Anders Pettersson, Leif Rilfors, Ulla Sjöberg, Kristina Sjögren, MarianneSjöstedt, Leif Stening, Ann-Sofie Strandberg, Karin Taube, Kerstin Thörn, Bernt Eric Uhlin, Marita Waern, Katarina Weinehall, Anna Wernblom, Lars Westin, Maria Westling, Anita Yassin, Karin Ågren, Åsa Ågren.

Ej på bild:
Solweig Brand, Runar Brännlund, Bengt-Erik Johansson, Svea Maria Kuoppa, Inga-Britt Lindblad, Eivor Långström, Lennart Nygren, Margareta Rönnbäck, Leila Sunnari, Lena Åström.

Den som tilldelas NOR får välja mellan ett armbandsur av guld, graverad kristallskål från Kosta Boda, slipad kristallskål från Orrefors, medalj eller Norrländsk uppslagsbok.

Redaktör: Carina Dahlberg