Publicerad: 2012-05-29

92 nya doktorer firas på vårpromotionen

NYHET Lördag den 2 juni promoverar Umeå universitet 92 doktorer och tolv pristagare uppmärksammas. Högtidligheterna startar redan onsdag förmiddag med föreläsningar av pristagarna. Vårpromotionen och föreläsningarna är öppna för alla intresserade.

Under vårpromotionen firar Umeå universitet de som har tagit en doktorsexamen – de som har skrivit och publicerat en godkänd vetenskaplig avhandling i ett forskarämne. Under ceremonin tilldelas de den veckade hatten eller lagerkransen, ringen och diplomet – de yttre tecknen på doktorsvärdigheten.

Dessutom uppmärksammar Umeå universitet tolv pristagare, däribland årets pedagogiska pristagare.

Vårpromotionen äger rum den 2 juni klockan 13.00 i Aula Nordica.

Program och mer information om doktorer och pristagarePressbildFoto: Mattias Pettersson

Föreläsningar 30 maj

Onsdag den 30 maj föreläser vårpromotionens pristagare
Plats: Humanisthuset, hörsal E