Publicerad: 2015-03-25

Agneta Frick hyllas som Årets studievägledare

NYHET Stort grattis till Agneta Frick, institutionen för Informatik, som av Umeå studentkår utsetts till Årets studievägledare 2015.

Umeå studentkår har utsett Agneta Frick, studievägledare vid institutionen för informatik, till Årets studievägledare 2015.

I ett pressmeddelande skriver studentkåren att antalet nominerade har varit mycket fler än på länge. Studentkåren understryker att det visar på att det vid universitet finns många lärare och studievägledare som bedriver en fantastisk undervisning och studievägledning, och som uppskattas av studenterna.

Motiveringen till att utse Agneta Frick som Årets studievägledare 2015 lyder: "För sin hängivenhet till professionen, sin strävan mot ständig kompetensutveckling och utveckling av studievägledarrollen, sitt gedigna arbete med regelverksefterlevnad, samt sin entusiasm och vilja att se varje enskild student."

Vinnare av Umeå studentkårs pedagogiska pris gick till Bo Nilsson vid institutionen för kultur- och medievetenskaper.

Redaktör: Mikael Hansson