Publicerad: 2014-06-09

Aktiviteter på Umevatoriet i sommar

NYHET Umevatoriet håller öppet i sommar vardagar klockan 9–15 fram till den 4 juli. Har du barn i din närhet som vill prova programmera en legorobot så finns chansen nu! Kursen är en dag, för årskurs 4 och uppåt.

Umevatoriet i Umestan håller öppet en bit in på sommaren och erbjuder förutom de ordinarie aktiviteterna i planetariet, matematiktälten i Bagdad samt teleskop, endagarskurser i att programmera en legorobot.

Barn som gått ut årskurs 4 och uppåt är välkomna att anmäla sig till kursen.

Endagskurs i att programmera en legorobot:

Tisdag 24 juni kl 10–14Onsdag 25 juni kl 10–14Tisdag 1 juli kl 10–14Onsdag 2 juli kl 10–14
Max 10 deltagare per tillfälle.

Mer information:

Om legorobotkursen

Anmälan till marianne.eik@umevatoriet.se senast torsdag 19 juni

Om Umevatoriet:

Umevatoriet är ett projekt i samarbete mellan Umeå Kommun och Umeå Universitet. Målet är att främja intresset för naturvetenskap och teknik genom att vara en naturlig mötesplats för hela familjen.
www.umevatoriet.se

Redaktör: Ingrid Söderbergh