Publicerad: 2014-02-21

Aktiviteter på Umevatoriet under sportlovet

NYHET Umevatoriet håller öppet för allmänheten tisdag kl 15-21 sportlovet, vecka 10. Passa på att besöka planetariet, matematiktälten och titta i teleskop. Det erbjuds även endagskurser i att programmera en legorobot för barn och ungdomar. Anmälan till kurser senast 27 februari.

Umevatoriet är ett projekt i samarbete mellan Umeå Kommun och Umeå Universitet. Målet är att främja intresset för naturvetenskap och teknik genom att vara en naturlig mötesplats för hela familjen.

Planetariet, matematiktälten i Bagdad samt teleskop:

Tisdagen den 4 mars håller Umevatoriet öppet för allmänheten klockan 15-21.

Inträde:50 kronor/ barn, ungdom, pensionär, student100 kronor/ vuxen
Varje barn får ta med sig en vuxen gratis!

Endagskurs i att programmera en legorobot:

Vi tar emot anmälan fram till den 27 februari. Först till kvarn gäller! Max 10 personer/dag. Legorobotkursen är gratis!

Kurstillfällen:Måndag – onsdag klockan 10-14 för åk 4-6Torsdag klockan 10-14 för åk 7-9Ta med er egen lunch och eventuellt mellanmål.
Filmklipp från fjolårets legorobotkurs

Anmälan och frågor till: marianne.eik@umevatoriet.se

Mer information:

www.umevatoriet.seTelefon: 090- 71 80 20