Publicerad: 2015-08-31

Alpina damlandslaget besöker Idrottslabbet

NYHET Det svenska alpina damlandslaget kommer under dagarna 2-3 september att göra fystester i Idrottslabbet vid Umeå universitet. En av de svenska alpina damerna som testas är elitidrottsstudent Lisa Blomqvist.

Hela det svenska damlandslaget bestående av Frida Hansdotter, Maria Pietilä Holmner (endast 3/9), Kajsa Kling, Anna Swenn Larsson, Nathalie Eklund, Emelie Wikström, Charlotta Säfenberg, Lisa Blomqvist, Magdalena Fjällström (endast 3/9), Sara Hector och Ylva Stålnacke testar sin fysiska styrka i idrottslabbet under dagarna 2-3 september. Tränare Robert Nilsson, Calle Enocsson, Kristina Hultdin och den alpina chefen Tommy Eliasson Winter finns också på plats.

Lisa Blomqvist har ett elitidrottsavtal med Umeå universitet och satsar på dubbla karriärer. Samtidigt som hon elitsatsar på sin idrott läser hon Tekniskt-Naturvetenskapligt basår vid Umeå universitet.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson