Publicerad: 2012-07-03

Alumn lanserar nytt digitalt inredningsmagasin

NYHET Trendenser är ett nytt iPadmagasin om skandinavisk inredning och design som bygger på bloggen Trendenser.se. Alumnen och redaktören Frida Ramstedt ser magasinet som en hybrid mellan bloggen och tidningsläsandet – mer fördjupande än bloggen, men rappare än de traditionella magasinen.

Frida Ramstedt har läst civilekonomprogrammet med inriktning mot service management på Handelshögskolan vid Umeå universitet. Det nya magasinet bygger på hennes framgångsrika blogg trendenser.se, en av Sveriges största inredningsbloggar med mer än 120 000 sidvisningar per vecka.

– Det känns otroligt kul att få utveckla bloggen till magasinsform, att få göra Trendenser till ett magasin har varit en dröm ända sedan starten, säger Frida Ramstedt i ett pressmeddelande från Bonnier tidskrifter och fortsätter:
– Med den här satsningen vill jag ge inredningsintresserade en helt ny läsupplevelse när det gäller Skandinavisk design och heminredning. Att kunna blanda fördjupande reportage med snabba, rörliga bilder och interaktiva moment är något som jag tror är framtiden. Det vi gör har inget annat svenskt inredningsmagasin testat.

Trendenser blev nyligen vald till Editors Choice av Apple, och frontas på förstasidan i deras "Newsstand".

Läs hela pressmeddelandet från Bonnier tidskrifterTrendenser för iPad på iTunesTrendenser.se

Redaktör: Karin Wikman