Publicerad: 2020-04-14

Alumn på Handelshögskolan ny VD för Komatsu Forest

NYHET Den 1 april 2020 tillträdde Jens Bengtsson tjänsten som VD för Komatsu Forest AB, en av världens ledande tillverkare av skogsmaskiner med tillhörande tjänster och tillbehör.

Jens har arbetat i företaget under 11 år och har under senare tid haft både rollen som ekonomichef och operativ chef.

– Jag är mycket hedrad över detta uppdrag och väldigt ödmjuk inför de uppgifter som ligger framför oss, säger Jens. Jag tillträder vid en tidpunkt som är mycket turbulent på grund av Coronapandemin. Hela världen gör sitt bästa för att hantera denna ovanliga situation. Vi som företag har nyligen meddelat att vi tillfälligt stänger vår produktion under tre veckor för att anpassa oss efter rådande omständigheter, för att sedan, om restriktioner tillåter det, gradvis öka produktionen igen under våren, säger Jens Bengtsson i ett pressmeddelande.

Jens Bengtsson gick ekonomlinjen med inriktning mot redovisning/finansiering på Handelshögskolan mellan åren 1985-1989.