Publicerad: 2014-12-18

Alumnträff i Stockholm 30 januari 2015

NYHET I anslutning till 2015-års Västerbottensdagar på Grand Hôtel arrangerar Handelshögskolan vid Umeå universitet på nytt en träff för våra alumner i Stockholmsregionen. Fredagen den 30 januari bjuder vi in våra alumner till årets träff med temat ”Supply Chain som strategisk fråga”.

Vi ser ett ökande intresse från näringslivet i frågor rörande hela värdekedjan innefattande såväl inköp som logistik och ansvarsfrågor. Handelshögskolan har sedan 2006 ett civilekonomprogram med inriktning mot handel och logistik. Vi tar sikte mot en interaktiv eftermiddag med inspel rörande såväl makroperspektiv som företagsperspektiv.

Som alumn är du välkommen att anmäla dig till en eftermiddag fylld med inspiration, reflektion och nätverkande.

Tid: Kl 13:30-16:30, fredag 30 januari
Plats: Grand Hôtel, Blasierummet
Anmälan: rickard.lindberg@usbe.umu.se

Program:

”Supply Chain som strategisk fråga”.

13.30 Registrering och mingel14.00 Handelshögskolan hälsar välkommen14.10 Lars Silver, Professor i Handel och Logistik vid Handelshögskolan14.30 Jonas Westin, Forskare vid Centrum för regionalvetenskap vid Umeå universitet (Cerum)14.50 Fika och mingel15.20 Fredrik Persson, vd Bilfrakt, tidigare vd COOP logistik och alumn från Handelshögskolan15.45 Panelsamtal med tidigare talare och Carina Dahllöf, vd på Silf (Sveriges Inköps- och Logistikförbund)
16.30 Avslutning

Handelshögskolan har 1900 alumner som bor i Stockholmsområdet. I januari 2014 genomfördes en lyckad och uppskattad nystart med alumnträffar i Stockholm och nu ordnar vi ytterligare en träff.

Alumninät

Vi vill också uppmuntra våra alumner att gå med i och uppdatera sina profiler i vårt alumninät samt att gå med i vår alumngrupp på LinkedIn. Handelshögskolan finns även på Facebook, Twitter och Instagram

Alumnnätverket: www.usbe.umu.se/samverkan/alumn/
LinkedIn: tinyurl.com/usbe-alumni

Välkommen den 30 januari!