Publicerad: 2022-05-25

Andra omgången cELog-certifierade studenter

NYHET Tisdagen den 24 maj cELog (Candidate European Logistician) certifierade vi 27 studenter på Civilekonomprogrammet med inriktning mot handel och logistik.

Handelshögskolan vid Umeå Universitet har som enda lärosäte i Sverige (och ett av 26 i Europa) förmånen att kunna logistikcertifiera studenter utifrån ELA´s (European logistic association) standard. SILF (Sveriges inköp och logistik förbund) som har exklusiv rätt att i Sverige logistikcertifiera ledare/chefer på två nivåer enligt den internationella standarden upprättad av ELA.

"I samarbete med SILF kan vi på Handelshögskolan som enda lärosäte i Sverige ge ut den första nivån av cELog level 4 till studenter med goda studieresultat. Det är otroligt roligt att se så många studenter klara kriterierna!" säger Elin Nilsson som var initiativtagare till att få till certifieringen.