Publicerad: 2014-05-23

Anna-Stina Falkmer är årets företagssköterska

NYHET Anna-Stina Falkmer fick i början av maj den fina utmärkelsen årets företagssköterska. Anna-Stina som arbetar vid institutionen för omvårdnad nominerades av sina arbetskamrater.

Anna-Stina Falkmer- Jag blev verkligen överraskad och mycket glad!

Anna-Stina arbetar sedan hösten 2013 halvtid som adjunkt på magisterprogrammet i arbetsliv och hälsa, inriktning företagssköterska. Den andra halvtiden jobbar på praktiskt som företagssköterska på inom företagshälsovården.

- Jag har ett ben inom akademin och ett inom det kliniska arbetet, och det passar bra eftersom vi försöker arbeta med båda dessa perspektiv i vårt program.

Det var inte ett särskilt stort steg att ta för Anna-Sina när hon började arbeta vid universitetet.

- Inom företagshälsovården arbetar jag mycket med utbildning, exempelvis med stresskola, sömnskola, kost och motivation, och rehabilitering.

Nominering till utmärkelsen Årets företagssköterska sker av arbetskamraterna. Så här lyder Anna-Stinas arbetskamraters motivering:

Anna-Stina är professionell, kunnig och innovativ och har förmåga att se både till kunden och den kundanställda.Anna-Stina ser nyttan med att lyfta och återkoppla arbetsmiljöfrågor med fokus på organisationsnivå och skapar på så sätt möjlighet för företagshälsan att påverka arbetsmiljöarbetet i ett större sammanhang.
Anna-Stina är en uppskattad och oerhört viktig medarbetare, inte bara för sin yrkesskicklighet utan lika mycket för sin personlighet – hon ger oss energi och många glada skratt!

Styrelsen för Riksföreningen för företagssköterskor utser Årets företagssköterska.

Redaktör: Mattias Grundström Mitz