Publicerad: 2021-11-25

Ansök om ett fullt finansierat stipendium i USA för sommaren 2022

NYHET Är du student på grundnivå och mellan 18 och 25 år? Då kan du ansöka om stipendium för att studera hållbarhetsfrågor under fem veckor i USA sommaren 2022.

Text: Jessica Bergström Grahn

Studenter från Sverige som är inskrivna på ett kandidatprogram och är mellan 18 och 25 år inbjuds att ansöka till SUSI, ett 5-veckors studieprogram för miljöfrågor som arrangeras av University of Nevada, Reno. Utvalda studenter från hela Europa kommer att tillbringa fem veckor i USA i juni och augusti 2022.

Deltagarna kommer att få en överblick över klimatförändringarna tillsammans med dess inverkan på samhällen i västra USA, samt bland annat diskutera ren energi och hållbar utveckling. Programmet kommer att täcka resor, boende, studier och studieresor i USA, samt kostnader för programadministration.

Ansök på Fulbright Swedens hemsida.