Publicerad: 2021-09-16

Ansök om IKCs vetenskapliga pris

NYHET Innebandyns kompetenscentrum (IKC) i Umeå delar under hösten 2021 ut två uppsatsstipendier, 10 000 kr för bästa magister/masteruppsats och 5 000 kr för bästa kandidatuppsats. Sista ansökningsdag är 1 oktober 2021.

Text: Anna-Karin Eriksson

Vinnarna utses av en jury bestående av IKCs styrgruppsmedlemmar. Uppsatserna bedöms utifrån följande kriterier:

• uppsatsens intresse och relevans för svensk innebandy
  • vetenskaplig kvalitét

Pengarna får användas till valfritt ändamål. De uppsatser som får utmärkelserna publiceras på IKCs samt Svenska innebandyförbundets webb.

Ansökningskrav

För att kunna ansöka om IKCs vetenskapliga pris ska uppsatsen ingå i en examen. Antingen på magister-/masternivå och omfatta minst 30 högskolepoäng eller på kandidatnivå och omfatta minst 15 högskolepoäng. Uppsatsen ska vara godkänd under perioden våren 2020-hösten 2021.

Ansökningsförfarande

Bifoga den färdiga uppsatsen samt namnet på det universitet eller den högskola där du skrivit uppsatsen. Ange ditt utbildningsprogram och inriktning, namn samt kontaktuppgifter till din handledare. Vi behöver såklart även ditt namn, adress, e-post och mobilnummer.

Skicka uppsatsen och de efterfrågade uppgifterna senast 1 oktober 2021 till taro.tervo@umu.se, märk mejlet med ”Vetenskapligt pris IKC”.

Välkommen med din ansökan!

Välkommen att kontakta

Taru Tervo