Publicerad: 2018-03-22

Ansök till Badmintons kompetenscentrum i Umeå

NYHET Badmintons kompetenscentrum startar hösten 2018. Inom ramen för Badmintons kompetenscentrum är det möjligt för dig som badmintonspelare på elitnivå att kombinera din idrott med studier. Ansökan sker löpande under våren med sista ansökningsdag den 15 augusti 2018.

På Badmintons kompetenscentrum (BKC) i Umeå studerar du samtidigt som du gör en fullständig elitsatsning på din idrott.

För att ansöka till träningsgruppen för BKC krävs att du uppfyller kravet på idrottsliga meriter. Du ska hålla svensk elitnivå, är med eller siktar mot landslagsnivå, medverkat i landslagssammanhang på ungdoms-, junior- eller seniornivå.

För att bli antagen till BKC förutsätts att du är antagen som student vid Umeå Universitet eller vid SLU Umeå. Du behöver studera på minst 25% studietakt/termin för att kunna bli antagen till BKC.

Ansökan

Följande uppgifter mailas med din ansökan till Pernilla Eriksson, Biträdande föreståndare vid Idrottshögskolan.

Uppgifter om dig

• Personnummer (10 siffror)
  • Förnamn
  • Efternamn
  • Adress
  • Postnummer och ort
  • E-postadress
  • Telefonnummer (mobilnummer går bra)
  • Nuvarande badmintonklubb

Betyg

Uppge dina slutbetyg från gymnasiet samt eventuella högskoleprovbetyg.

Ev. tidigare idrottsgymnasium

Ange om du går/tidigare gått på idrottsgymnasium samt under vilka år du studerar/studerade där.

Beskriv kortfattat dina idrottsligameriter

Ange dina idrottsliga meriter (relevanta för ansökan).

Motivera varför du vill ingå i BKCs träningsgrupp

Motivera din ansökan till BKC!

Sökt program/fristående kurs

Ange program/fristående kurs du har för avsikt att ansöka vid Umeå Universitet eller vid SLU Umeå.

Ansökan till BKC mailas senast den 15 augusti 2018 till Pernilla Eriksson, Biträdande föreståndare för Idrottshögskolan.

Frågor välkomnas till Pernilla Eriksson,090-786 55 29 eller 070-527 15 26.

OBS! Sista ansökningsdag för studier vid Umeå universitet/SLU Umeå är 16 april.

Läs mer om BKC i Umeå erbjuder dig

Idrottshögskolan utökar sin verksamhet med Badmintons kompetenscentrum (BKC)

Redaktör: Anna-Karin Eriksson