Publicerad: 2015-03-09

Ansök till OUC och FPC vid Idrottshögskolan, Umeå universitet

NYHET Som aktiv vid Orienteringens utvecklingscentrum i Umeå (OUC) eller vid Friidrottens prestationscentrum i Umeå (FPC) studerar du samtidigt som du gör en fullständig elitsatsning på din idrott. Ansök till OUC eller FPC senast 15 april.

Inom ramen för Orienteringens utvecklingscentrum i Umeå (OUC) eller för Friidrottens prestationscentrum i Umeå (FPC) är det möjligt för dig som orienterare eller friidrottare på elitnivå att förbereda dig för livet efter idrottskarriären samtidigt som du är aktiv på elitnivå. För att ansöka till vid OUC eller FPC ska du hålla landslagsnivå eller nivån närmast under.

Som vanligt lämnas ansökan för program och fristående kurser till www.antagning.se senast den 15 april 2015.

För frågor gällande OUC vid Umeå universitet, kontakta verksamhetsledare Pär Norén: 070-637 32 12.

För frågor gällande FPC vid Umeå universitet, kontakta verksamhetsledare Jan Bäck: 070-677 99 30.

Lycka till!

Ansök och läs mer om OUC

Ansök och läser mer om FPC

Redaktör: Anna-Karin Eriksson