Publicerad: 2018-11-29

Ansökan om reseersättning till Universiaden

NYHET Under dagarna 2 mars till 12 mars arrangeras Vinteruniversiaden, även kallad "Student-OS", i Krasnoyarsk, Ryssland. Elitidrottsstudenter vid Umeå universitet har möjlighet att ansöka om resebidrag från Idrottshögskolan i de fall studenten inte får bidrag från sin förening eller specialidrottsförbund.

Universiaden är en av världens största internationella idrottstävlingar, trots att evenemanget i Sverige är relativt okänd. Deltagarna är universitetsstudenter och evenemanget kallas ofta i folkmun för Student-OS. Sportevenemanget arrangeras vartannat år, uppdelad i en Vinteruniversiad och en Sommaruniversiad.

Idrottshögskolans resebidrag vänder sig bara till dig som är student vid Umeå universitet. Den motprestation du som student ska göra är att blogga om ditt deltagande i Universiaden och om dina studier på Idrottshögskolans och Umeå universitets hemsida.

Sista ansökningsdag gällande Vinteruniversiaden 2019 är 20 december 2018. Sista ansökningsdag för Sommaruniversiaden 2019 är 1 maj 2019.

För att ansöka om resebidrag till Universiaden mailar du din ansökan till Pernilla Eriksson, biträdande föreståndare vid Idrottshögskolan.

Följande uppgifter ska framgå i din ansökan:

Vilken universiad gäller det?
Fyll i vilket år, om det gäller sommar- eller vintertävlingen samt vart tävlingen sker.

Motivering av deltagande
Motivera ditt deltagande i Universiaden

Motivering av resebidrag
Motivera din ansökan om bidrag från Idrottshögskolan

Resekostnader
Ange en preliminär beräkning av dina resekostnader

Övriga bidrag?
Vilka andra har du sökt bidrag från? Ange sökta, beviljade och avslagna bidrag.

Uppgifter om dig

• Personnummer de 6 första siffrorna)
  • Namn
  • Adress
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • Idrott

Beslut om beviljade resekostnader

Beslut om beviljade resekostnader gällande Vinteruniversiaden 2019 lämnas från Idrottshögskolan efter 20 december 2018. Beslut om beviljade resekostnader gällande Vinteruniversiaden 2019 lämnas från Idrottshögskolan innan 30 december 2018.

Välkommen att kontakta:

Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till Pernilla Eriksson, 090-786 55 29 eller 070-527 15 26.