Publicerad: 2010-01-11

Användarkonton till studenter vårterminen 2010

NYHET Med start måndag 11/1 kommer de studenter som antagits till en utbildning vid andra urvalet vårterminen 2010, att erhålla en tillfällig identitet till sin postadress. Denna kan de använda för att aktivera sitt centrala användarkonto vid universitetet.

Med start måndag 11/1 kommer de studenter som antagits till en utbildning vid andra urvaltet vårterminen 2010, att erhålla en tillfällig identitet till sin postadress. Denna kan de använda för att aktivera sitt centrala användarkonto vid universitetet.

Det centrala användarkontot används bland annat för inloggning till Portalen, Cambro, studenternas e-post och det trådlösa nätverket.

Nytt för i år är att studenterna även kan använda sin identitet på https://www.studera.nu/ för att aktivera sitt centrala användarkonto. För att studenterna skall kunna aktivera sina användarkonton måste de dock vara antagna till en utbildning under vårterminen. De institutioner som själva antar studenter efter andra urvalet måste registrera studenterna i Ladok.
Dagen efter registreringen i Ladok kan studenterna aktivera sitt användarkonto.

Studenter som ska aktivera eller behöver hjälp med sina användarkonton besöker webbplatsen www.student.umu.se/aktivering/ för ytterliggare information.

Redaktör: Niklas Lundgren