Publicerad: 2008-12-25

Är du student och drabbad av branden?

NYHET Umeå universitet vill gärna komma i kontakt med studenter som har drabbats av branden på Ålidhem.

Universitetet kan inte bistå med ekonomisk hjälp men däremot vill vi gärna veta om vi kan hjälpa till på något annat sätt.

Om du är drabbad kontakta Carina Dahlberg, carina.dahlberg@adm.umu.se
eller 070-621 33 68

Lämna kontaktuppgifter och berätta vilken institution du tilhör och program/kurs  du studerar på och på vilket sätt du behöver hjälp.

Umeå studentkår informerar

För de som är medlemmar i Umeå studentkår och som drabbats av branden, har vi från kårens håll möjlighet att ställa upp med följande:

- Akutlån till de drabbade: Som drabbad har du möjlighet att få ett räntefritt lån (upp till 3000 kr) av Umeå studentkår som täcker nödvändiga inköp av förlorade ägodelar.

För mer information om akutlånet, kontakta Umeå studentkårs ordförande Robert Östberg på ordf@umeastudentkar.se eller 070-686 90 10.
- Stöd och hjälp, t.ex. i kontakt med olika parter

Redaktör: Carina Dahlberg