Publicerad: 2011-02-16

Är Umeå universitet Sveriges vassaste?

NYHET Sveriges populäraste frågesportsprogram, ”Vem vet mest?”, bjuder in till en het uppgörelse mellan fyra av landets mest framstående universitet: Umeå, Lund, Linköping och Uppsala. Vilket lärosäte kan efter veckans slut stoltsera med att ha den mest allmänbildade studenten?

Heder och ära står på spel när studenterna gör upp i den stora universitetskampen! Har du vad som krävs för att representera ditt universitet?

Välkommen in med en intresseanmälan redan idag! Skicka namn, telefonnummer och vilket universitet du studerar vid till: vemvetmest@svt.se senast måndag 21 februari 2011.

Inspelning sker måndag 18 april i Göteborg. SVT står för resa och övernattning i de fall det krävs. Universitetskampens fem program spelas in under en dag. I de fyra första programmen tävlar studenter från varje universitet i varsitt program. De tre vassaste studenterna från varje stad vaskas fram och får representera sitt lärosäte i mötet med de tre andra i en rafflande fredagsfinal. Programmet leds av Rickard Olsson. Vinnaren går hem med gränslös ära och 10 000 kronor.

Castingredaktionen – ”Vem vet mest?” Läs mer på:
svt.se/vemvetmest

Redaktör: Annica Höglund