Publicerad: 2013-05-08

Arbetsmarknadsdag för studenterna på Idrottsvetenskapliga programmet

NYHET Varje år anordnas en informationsdag kring arbetsmarknaden, för studenterna på Idrottsvetenskapliga programmet, där deltagarna får möjlighet att nätverka och inspireras av föreläsarna. Torsdagen den 16 maj är det dags igen.

Idrottsvetenskapliga programmet har i år funnits 10 år vid Umeå universitet. Varje år anordnas en informtionsdag kring arbetsmarknaden för programstudenterna. IVP-dagen, som den också kallas, är mycket uppskattad av studenterna. 2013 års IVP-dag bjuder på föreläsningar av stor bredd. Torsdagen den 16 maj kommer alumner, från både Idrottspedagogprogrammet och Idrottsvetenskapliga programmet, som idag jobbar inom det idrottsvetenskapliga fältet att berätta om deras arbeten och erfarenheter.
Dagen arrangeras av Idrottsvetenskapliga programmets studentförening och riktar sig till studenter och lärare på Idrottsvetenskapliga programmet samt Idrottsvetenskapliga programmet med inriktning idrottsmedicin och coaching men även för dem som på annat sätt är intresserad av arbetsmarknaden för de Idrottsvetenskapliga programmen och vill låta sig inspireras.

Plats: Hörsal F, Humanisthuset Tid: 16 maj kl. 13.00 – ca 16.30
Kalendariet

Kom och låt dig inspireras!