Publicerad: 2012-04-27

Årets hetaste fotbollsfest - se världens bästa damfotboll in action!

NYHET Umeå IK FF har ett etablerat samarbete med Umeå centrum för idrottsvetenskap (UCIV). Tack vare detta samarbete erbjuder vi nu dig som student en exklusiv möjlighet att se när världens bästa spelare genom tiderna, Marta, besöker Umeå igen för första gången sedan 2008.

Umeå IK FF vs Tyresö FF 120507Du som student får möjligheten att köpa biljetter till årets match för förmånliga 20 kr (ordinarie studentpris är 60 kr).

Vad: Umeå IK FF vs Tyresö FFNär: Måndag 7 maj kl 19.20
Var: T3 Arena

Erbjudandet om 20 kr per biljett gäller bara under dessa tider då biljettförsäljningen sker:
Torsdag 3 maj, kl.11.30-13.30, entrén Universum
Fredag 4 maj, kl.11.30-13.30, entrén Universum

Umeå IK FF:s samarbete med Umeå centrum för idrottsvetenskap (UCIV) kommer nu att utökas då mer än hälften av truppens 21 spelare i dagsläget har förlagt sina studier vid Umeå universitet. Umeå universitet har som första lärosäte i landet antagit en universitetsövergripande policy för kombinationen elitidrott och studier. Enligt universitetets policy kan våra elitidrottande studenter - oavsett studieval och oavsett idrottsgren - få sina studier anpassade efter de förutsättningar de har som elitidrottare.

Läs gärna intervjuerna med två UIK-spelare som läser hos oss, Emmelie Konradsson och Emma Berglund, på vår hemsida: www.uciv.umu.se/utbildning/studentintervjuer

Redaktör: Annica Höglund