Publicerad: 2021-06-02

Årets lärare på Personalvetarprogrammet

NYHET Personalvetarprogrammets studentförening PLUM delar varje år ut priset till årets lärare, för respektive årskurs. Ulrika Widding och Johan Örestig, lärare vid Pedagogiska institutionen, har i år fått priserna.

Första årskursen på Personalvetarprogrammet har i år utnämnt Ulrika Widding till årets lärare. Motiveringen lyder:
”Ulrika är tydlig och strukturerad. Hon utstrålar ett lugn som ger en trevlig och lättsam energi vilket gör att utrymmet för lärande vidgas. Hon är enväldigt duktig föreläsare och har bra diskussioner på seminarium. Detta gör Ulrika till en otroligt pedagogisk lärare som är mån om att alla ska förstå och lära sig då hon ser och engagerar sig i alla i ett rum.”

Johan Örestig är framröstad av både årskurs 2 och 3. Så här lyder motiveringen från årskurs 2:
”Johan är ständigt involverad i att studierna ska föras på bästa sätt för studenterna. Han ställer alltid upp och återkopplar snabbt vid frågor och funderingar. Det är tydligt formulerade arbetsuppgifter och han kommer med bra konkreta tips. Han har en bra föreläsningsröst både vid digitala och fysiska föreläsningar och anpassar undervisningen efter studenternas önskemål. Johan är en pedagogisk lärare som gör studentlivet mycket roligare.”

Årskurs 3 är lika nöjda och motiverar Johans utmärkelse så här:
”Johan är en lärare som hjälper, stöttar och sprider positiv energi när man behöver den som mest. Han har ett genuint engagemang i vår utbildning och är en ovärderlig handledare. Johan kommer med givande, konstruktiv och tydlig feedback vad gäller inlämningar i kvalitativ metod, presentationer i Gnetlanda-rollspelet men även på uppsatsen. En fantastisk pedagog och lärare genom hela programtiden.”

Stort grattis till Ulrika och Johan!