Publicerad: 2022-05-25

Årets lärare på Personalvetarprogrammet

NYHET Varje år delar Personalvetarprogrammets studentförening PLUM ut priset till årets lärare, för respektive årskurs. Christer Mårtensson och Johan Örestig, lärare vid Pedagogiska institutionen, har i år fått priserna.

Första årskursen på Personalvetarprogrammet har i år utnämnt Christer Mårtensson till årets lärare. Motiveringen lyder: Redan från start fick du många av oss att uppskatta pedagogiken. Med din inkännande förmåga, engagemang och kunskap har du fått en att känna sig sedd oc hörd. För det vill vi i årskurs 1 säga TACK! Vi ser fram emot fler föreläsningar med dig.

Johan Örestig är i år framröstad av årskurs 2. Så här lyder motiveringen: Med ett otroligt pedagogiskt lärande ser du alltid till det bästa i dina elever. Ditt genuina engagemang i undervisningen skapar motivation. Med din kreativitet och öppna miljö för att väcka tankar hos eleverna är du en lärare vi ser upp till. Du gör helt enkelt Personalvetarprogrammet i Umeå lite bättre och för det vill vi i årskurs 2 säga TACK!

Christer Mårtensson har även fått priset av årskurs 3 och i deras fall lyder motiveringen: Med ditt brinnande intresse för pedagogik är det svårt att inte falla för din charm. Du har med glimten i ögat stöttat oss genom dessa år och har dessutom ett stort engagemang i allt du gör på programmet. För det vill vi i årskurs 3 säga TACK!

Stort grattis till Christer och Johan!