Publicerad: 2014-06-11

Årets lärare på Personalvetarprogrammet

NYHET Stina Hallström undervisar i kursen HRM - innehåll och metoder, som ges under termin 4 på Personalvetarprogrammet. Studenterna i årskurs 2 har nyligen utsett henne till Årets lärare på programmet.

- Kanske är det för att jag tycker att det är så roligt att undervisa och att det lyser igenom, säger Stina om varför hon har fått utmärkelsen.

I motiveringen står det: ”Du är en lärare med tydlig och inspirerande undervisning som både är intressant och pedagogisk. Du visar engagemang, vilja och peppar oss p-studenter att tro på oss själva och vår utbildning.

Stina har blivit uppvaktad av studentföreningen PLUM med blommor och diplom. Hon tror det här kan påverka henne i sin personliga utvecklig som lärare.
- Det känns självklart helt fantastiskt att det jag gjort har uppskattats och utmärkelsen gör det dessutom ännu roligare att fortsätta jobba för att utveckla det pedagogiska arbetet och lärarrollen.