Publicerad: 2013-09-03

Arkitektstudenter utforskar campusmiljöer

NYHET Tisdag den 3 september ska studenter vid Arkitekthögskolan gå runt på campusområdet och undersöka vilka rumsliga förbättringar som är möjliga att göra på olika enheter. Resultaten presenteras klockan 9 den 9 september på en scen vid universitetsdammen.

Samtliga arkitektstudenter startar läsåret med att "slå läger" vid universitetsdammen på eftermiddagen den 3 september.

Tanken är att olika team därefter ska utforska och undersöka vilka rumsliga förbättringar som är möjliga att göra på olika enheter runt campusområdet. Studenterna vill också gärna träffa och diskutera möjliga lösningar med andra studenter och medarbetare.

Resultaten kommer att presenteras klockan 9 måndagen den 9 september på en scen vid dammen. Alla som är intresserade får gärna komma och lyssna på presentationerna.

Redaktör: Karin Wikman