Publicerad: 2012-06-12

Artikel om nätutbildning har utsetts till “Research Article of the Week”

NYHET Portalen distance-educator.com har utsett artikeln "The transitions from distance to online education: Perspectives from the educational management horizon" till veckans forskningsartikel. Författare är Tor Söderström, Jörgen From, Jeanette Löfqvist och Anette Törnquist, från Pedagogiska institutionen.

Tor Söderström har tillsammans med Jörgen From, Jeanette Löfqvist och Anette Törnquist skrivit en artikel "The transitions from distance to online education: Perspectives from the educational management horizon" i tidskriften The European Journal of Open, Distance and E-Learning. Artikeln behandlar utvecklingen från distans till onlineutbildning vid Pedagogiska institutionen utifrån ett akademiskt ledarskapsperspektiv. I artikeln framgår bl.a. betydelsen av såväl tekniskt och pedagogiskt stöd, men också ett strategiskt ledarskap för utveckling av nätburna kurser.
Artikeln har uppmärksammats av forskningsportalen distance-educator.com, och utsetts till "Research Article of the Week”.

Fullständig referens:
Söderström, T., From, J., Löfqvist, J., & Törnquist, A. (2012).The transitions from distance to online education: Perspectives from the educational management horizon. The European Journal of Open, Distance and E-Learning. http://www.eurodl.org, 01.06.2012.

Redaktör: Ulrika Sahlén