Publicerad: 2015-10-02

Barns matvanor - behöver vi oroa oss?

NYHET Barns matvanor - behöver vi oroa oss? Maria Waling, Fil, Dr och universitetslektor vid Institutionen för kostvetenskap håller den 19 november kl 12.15, ett lunchföredrag på Kafé Station i centrala Umeå.

Lunchföredraget ingår i Höstens vetenskapsluncher med start den 1 oktober. Vetenskapsluncherna är uppskattade både av allmänheten och av universitetets forskare. De ger forskarna möjlighet att på ett enkelt och direkt sätt presentera en del av sin forskning för intresserade Umeåbor.

Under våren var luncherna fullsatta och vi hoppas att det kommer lika mycket folk under hösten, säger kommunikatörerna vid Umeå universitets fakulteter som arrangerar vetenskapsluncherna.

Föredragen äger rum på Kafé Station i centrala Umeå på torsdagar klockan 12.15 och pågår i 20 minuter, efteråt finns tid för frågor.

Press och allmänhet hälsas välkomna!

Läs mer om programmet hösten 2015