Publicerad: 2020-05-04

Bästa kliniska handledare

NYHET Erika Fransson, klinisk handledare på Oral diagnostisk radiologi har fått Umeå Medicinska Studentkårs pris till bästa kliniska handledaren 2020.

Priset delas normalt ut i samband med Umeå medicinska studentkårs årshögtid som dock ställts in i år pga covid-19.

Erika handleder studenter på tandläkare-, tandhygienist- och tandsköterskeprogrammen i Oral diagnostisk radiologi.

Kriterierna är:

Den kliniska handledaren ska bl.a. vara skicklig, engagerad, ansvarstagande och stimulerande i sitt handledarskap, ha handlett många studenter, verkat för att stärka studenten i dennes yrkesidentitet och ha tagit sig tid för samtal

Motiveringen låter:

Med ett leende på läpparna och en förmåga att alltid hitta något bra i vår prestation. Med hennes tydliga passion för studenter och radiologi lär vi oss allt vi behöver för att ta bra bilder och diagnosticera.