Publicerad: 2020-03-25

Beslut om Idrottshögskolans föreståndare

NYHET Tidigare i veckan fattade dekanen vid Samhällsvetenskaplig fakultet beslutet att utse Ulrika Haake till Idrottshögskolans föreståndare under perioden 2020-07-01 -- 2022-12-31.

Ulrika Haake är professor i pedagogik och innehar redan idag uppdraget som Idrottshögskolans föreståndare, men som ett korttidsuppdrag. Från och med 1 juli övergår det till ett ordinarie förordnande.

- Det känns jätteroligt, säger Ulrika Haake, som tack vare avlastning av andra uppdrag har kunnat tacka ja till fortsatt uppdrag som föreståndare.

Ulrika har själv en bakgrund som ledare och domare i gymnastik och har mångåriga erfarenheter av förenings- och distriktsstyrelsearbete. Hon har tidigare erfarenheter som prodekan och dekan vid den Samhällsvetenskapliga fakulteten och var mellan åren 2013-2018 vice ordförande i Idrottshögskolans styrelse.

- Att få möjlighet att fortsatt kunna följa Idrottshögskolan i dess övergång från Centrumbildning till Enhet, när man själv varit med och drivit fram en ny organisationsform, känns tillfredsställande, uttrycker Ulrika.