Publicerad: 2013-11-26

Besparing kräver mer analys

NYHET Kjell Jonsson, professor i idéhistoria och seniorkonsult/rådgivare åt universitetsledningen och Christer Nordlund, professor, idéhistoria, båda Umeå universitet, skriver i ett debattinlägg i Västerbottens-Kuriren med anledning av beslutet om att dra in bidragen till vetenskapliga tidskrifter inom humaniora och samhällsvetenskap.

Kjell Jonsson                                            Christer Nordlund

Ur debattinlägget: "Tidskrifterna håller ihop discipliner, ger överblick över svensk forskning, bidrar till svensk kultur- och samhällsdebatt och upprätthåller svenskan som ett vetenskapligt språk med mera. Man kan säga att de utgör en del i den svenska kulturvetenskapliga infrastrukturen."

Läs debattinlägget Besparing kräver mer analysvk.se

Länk till namninsamlingen Vetenskapliga tidskrifter hotas av nedläggning!namninsamling.com

Redaktör: Per Melander