Publicerad: 2018-12-11

Beviljade projektmedel från Centrum för idrottsforskning

NYHET Centrum för idrottsforskning har beviljat projektmedel för idrottsforskare inom Idrottshögskolans nätverk.

Följande forskare har fått medel:

Karin Larsen, inst. för kirurgisk och perioperativt vetenskap. Projekt: Effekter av periodiserad konditionsträning utifrån "menstruationscykeln" hos unga idrottande kvinnor.

Louise Davis, inst. för psykologi. Projekt: Evaluation of a COMPASS centred intervention program to support quality coachathlete relationships.

Paul Davis, inst. för psykologi. Projekt: The role of emotions in cognitive and physical performance during competition among elite athletes.

Inger Eliasson, pedagogiska institutionen. Projekt: Staying in sport clubs on the physical literacy life journey. A vision of Strategy 2025.

Charlotte Häger, inst. för samhällsmedicin och rehabilitering. Projekt: Kinematic signature of proprioception-based knee control in athletes with and without ACL injury.

Stort grattis till alla!