Publicerad: 2021-06-18

Bibliotekarie uppmärksammas i nyutkommen bok

NYHET I den nyutkomna boken Härskarteknik av Annakarin Nyberg och Erica Dahlgren tackas Helen Hed, bibliotekarie vid Umeå universitetsbibliotek, för den hjälp hon bidragit med i researcharbetet.

Helen Hed har hjälpt till med att söka fram tidigare forskning och annat material under författarnas arbete med boken som nyligen kom ut.

- Det var väldigt trevligt och givande att hjälpa Annakarin och Erica med research. Kul förstås att få ett tack men ser det samtidigt även som ett tack till den anonyma bibliotekarien som oftast inte blir omnämnd av forskare eller författare när de publicerar sina verk, säger Helen Hed.

- Men jag gör inte mitt jobb i ett vakuum, utan i en miljö där alla kollegor bidrar till att jag kan göra mitt jobb.

Boken Härskarteknik som är skriven av Annakarin Nyberg, lektor i informatik vid Umeå universitet och Erica Dahlgren, journalist och radioproducent, finns redan i samlingarna på Universitetsbiblioteket.