Publicerad: 2020-04-06

Biblioteket erbjuder handledning på distans

NYHET Biblioteket erbjuder extra handledning på distans under perioden med restriktioner för fysiska möten på universitetet.

Behöver du hjälp med det akademiska skrivandet, informationssökning eller annat så går det bra att boka en tid för handledning med någon ur personalen på biblioteket. I bokningsformuläret väljer du vad du vill ha hjälp med samt en tid som passar dig. Monica Näslund, skrivpedagog vid Studieverkstaden, tipsar om att ange så mycket information som möjligt i formuläret när man bokar:

- Ju mer information vi får desto snabbare och bättre hjälp kan vi ge. Ange gärna vilken kurs du går och formulera frågan eller problemet så gott det går. Gärna telefonnummer också, för ibland kan ett telefonsamtal räcka, menar hon. Tveka inte att kontakta oss!

Boka tid för handledning av akademiskt skrivande, etc.

Handledning ges också för frågor kring publicering eller annat forskarstöd. Även där finns ett bokningsformulär som ska underlätta för den som vill hitta en tid för frågor. Både institutioner, forskargrupper eller enskilda forskare kan kontakta biblioteket via formuläret.

Boka tid för publicering och forskarstöd