"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.
Publicerad: 2009-11-25

Blir du Årets Student 2010? – Vinn Mats Qviberg som mentor och 50 000 kronor

NYHET Nu är det dags att anmäla sig till Studentpriset 2010, en årlig tävling i kreativ kraft och företagsamhet för svenska studenter. Vinnarna koras Årets Student 2010 och får denna gång inte bara ta emot en prissumma på 50 000 kronor och äran – nytt för i år är att vinnaren dessutom får finansmannen och debattören Mats Qviberg som personlig mentor under ett helt år.

Studentpriset är den största kunskapsorienterade studenttävlingen i Sverige, och också den enda som riktar sig till studerande inom ett brett spektrum av ämnen. Studentpriset består av åtta ämnesbestämda problemformuleringar för deltagarna att lösa och innebär en ovärderlig möjlighet för studenter inom en lång rad av områden. Segraren tilldelas dels den prestigefyllda titeln ”Årets Student 2010” och erhåller en prissumma på 50 000 kronor. Dessutom får vinnaren Mats Qviberg, ordförande i Hagströmer & Qviberg och vice ordförande i Investment AB Öresund, som mentor under hela 2010.

I juryn sitter Sveriges mest framstående representanter för näringsliv och organisationer, vilket ger deltagarna goda möjligheter att knyta viktiga kontakter inför framtiden. Tidigare jurymedlemmar har bland annat varit Christer Gardell, Mats Qviberg, Douglas Roos, Anna Serner och Anna Carrfors Bråkenhielm. Den nya juryn, som ännu inte är utsedd, kommer att finnas närvarande på Studentgalan den 20 maj, en gala som Studentmedia anordnar tillsammans med mediebyrån Louder. Då koras Årets Student 2010 under högtidliga former i Blå hallen på Stockholms Stadshus.

– Möjligheten att tävla mot andra bör inte bara begränsas till idrott; även inom intellektuella verksamheter skärper konkurrens alla sinnen, säger Studentmedias VD Teddy Hallin. Att tävla om Studentpriset innebär inte bara att sätta sin utbildning i nya perspektiv, det kan dessutom hjälpa studenter att skapa kontakter som inte går att knyta inom högskolorna.

Andra nyheter för årets omgång av Studentpriset är att intresserade deltagare får möjligheten att träffa representanter för Studentpriset under november och december månad, då ambassadörer för priset besöker ett flertal av landets högskolor under en informationsturné.

Från och med fredagen den 23 november öppnade även Studentprisets nya webbplats på www.studentpriset.se.

I år delas Studentpriset ut i följande kategorier:

  • Ekonomi presenterat av Swedbank
  • Energi presenterat av Vattenfall
  • Revision/Consulting presenterat av Ernst & Young
  • Humanist presenterat av – ej fastställt
  • Human Resource presenterat av Adecco
  • Hälsa presenterat av Apoteket (och AstraZeneca)
  • Ingenjör presenterat av Vägverket
  • IT presenterat av – ej fastställt
  • Media & Kommunikation presenterat av – ej fastställt
  • Medicin & Forskning presenterat av – ej fastställt

Om StudentmediaStudentmedia AB - utgivare av magasinet Studentmagasinet och Piraja, är Sveriges ledande kommunikationsföretag för studenter i åldrarna 15-27. Företaget har funnits på marknaden sedan 1989 och har vuxit genom nya medier till att idag vara en heltäckande kommunikatör via undersökningar, magasin, webb, mobil, och events.
För mer information, se www.studentmedia.se.

Om LouderLouder är en internationell marknadskommunikationsbyrå som skapar, planerar och genomför LIVING MARKETING™ för några av världens ledande varumärken. Louder får varumärket att kännas levande, nära den önskade målgruppen; genom events, sponsorskap, försäljning och andra passande marknadsföringskanaler.
För mer information, se www.louder.se.

Presskontakt
Schwartz Communications, 08-599 085 00 eller Studentmedia@schwartz-pr.com.

Redaktör: Annica Höglund