Publicerad: 2023-03-08 Uppdaterad: 2023-03-09, 11:16

Vi välkomnar nya medlemmar i vårt Business Advisory Board

NYHET Handelshögskolan har ett Business Advisory Board (BAB) med medlemmar från näringsliv och offentlig sektor för att i samverkan bidra till utvecklingen av dess verksamhet. Handelshögskolans styrelse och de rådgivande organen, BAB och Internationally Advisory Board (IAB) träffas i normalfallet en dag per år för strategiska diskussioner.

Vi har det senaste året välkomnat fem nya medlemmar

Anna Andersdotter, statistiker/analytiker vid Novus Group International AB. Hon har tidigare arbetat vid Svenskt kvalitetsindex och verkat som adjunkt vid både Stockholms universitet och här i Umeå. Anna är alumn med en masterexamen i statistik från 2010. Verksam i Stockholm.

Ylva Billing, Affärsutvecklare på Skellefteå Science City. Ylva har tidigare varit CFO i flera olika bolag, affärsrådgivare vid Praktikertjänst och enhetschef i Skellefteå kommun. Ylva är alumn med en examen i redovisning från 1991.

Karin Johansson, Senior Relationship Manager, Nordea. Karin har tidigare haft flera roller vid Danske bank. Karin är alumn med en masterexamen inom finansiering från 2010. Verksam i Umeå.

David Sundström, nationalekonom, Trafikverket. David har tidigare arbetat vid Statistiska centralbyrån, SNS och verkat som lektor vid Umeå universitet. David är alumn, disputerade i ekonometri 2016. Verksam i Umeå (arbetsgivare Stockholm).

Anna Thoursie, filosofie doktor, chefsekonom vid Ledarna. Anna har tidigare varit ordförande och ledamot i Handelshögskolans styrelse under totalt åtta år.

Följande personer ingår I BAB

Anna Andersdotter, Novus Group International AB
Ylva Billing, Skellefteå Science City
Nils-Olof Forsgren, Uminova Innovation