Publicerad: 2013-08-06

Call for papers - Gränsöverskridande kyrkohistoria: De språkliga minoriteterna på Nordkalotten | 5-6 december 2013 | Umeå universitet

NYHET Projektet ”Norrländsk kyrko‐ och utbildningshistoria” (NOKOUT) vid institutionen för idé- och samhällsstudier, Umeå universitet, inbjuder till konferens 5-6 december. Konferensen vill uppmärksamma kyrkohistorisk forskning som behandlar de nordligaste delarna av Sverige, Finland och Norge.

NOKOUT inbjuder intresserade att lämna in konferensbidrag till konferensen Gränsöverskridande kyrkohistoria: De språkliga minoriteterna på Nordkalotten senast den 20 september 2013.

Se fullständigt Call for papers för mer information

Kontakt

Carola Nordbäck, Universitetslektor Institutionen för idé- och samhällsstudier Umeå universitet

Redaktör: Sandra Olsson