Publicerad: 2015-06-15

Centrum för idrottsforskning (CIF) besöker Idrottshögskolan

NYHET Idrottsrelevans, vad är det? Hur bedöms min ansökan hos CIF? Det är exempel på vanliga frågor forskare ofta ställer till CIF. CIF beger sig ut på tour för att besvara frågor och ge möjlighet till att ställa fler frågor, den 26 augusti besöker CIF Idrottshögskolan för att informera om sin verksamhet och besvara på frågor.

Onsdagen den 26 augusti mellan kl. 12:30-15:00 besöker CIF Idrottshögskolan. CIF inleder med att ge övergripande information om sin verksamhet och vad de gör för idrottsforskningen i Sverige. CIF besvarar några av de vanligaste frågorna kring sin verksamhet. T.ex. vilka typer av anslag finns? Vilka forskningsområden kan komma i fråga? Vilka områden prioriteras? Vad menas med idrottsrelevans inom olika ämnesområden? De går också igenom bedömningsprocessen kring de ansökningar som kommer in till CIF och vem som bedömer dem. De ger tips på vad du som forskare ska tänka på när du söker pengar.

Träffen inleds med en lunch, för att kunna förbeställa mat krävs en anmälan. Läs mer om programmet och anmälan Sista anmälningsdag 14 augusti.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson