Publicerad: 2023-08-28 Uppdaterad: 2023-08-29, 09:39

Dags för höstens Välkomstmässa

NYHET Den 7 september är det dags för Välkomstmässan, som visar upp vad Umeå universitet och Umeå som stad har att erbjuda nya studenter. Välkommen!

Under mässan får du möjlighet att träffa ett stort antal utställare i och utanför Universum, och ta del av ett smörgåsbord av information och aktiviteter. Allt för att du som är ny student ska känna dig välkommen, trygg och inspirerad inför dina studier.

Det kommer att hållas korta föredrag om ämnen som är extra relevanta för att komma i gång bra med studierna, trivas i Umeå och må bra i längden. Bland annat väntar tips kring att äta bra och prisvärt, om smart studieteknik och hur man kan engagera sig i en studentkår.

– Vi har cirka 130 anmälda utställare från Umeås föreningar, företag, organisationer, myndigheter och universitetet, som alla ser fram emot att få träffa och bjuda in studenterna till sina verksamheter, säger Annica Höglund, projektledare för mässan.

På scenen i Rotundan väntar bland annat dansuppvisning, livemusik och inspirerande presentationer. Under lunchen kommer också studentorkestern Snösvänget att underhålla besökarna med svängig jazz på Campustorget utanför Universum.

– Vi hoppas att så många som möjligt av våra nya studenter ska passa på att besöka mässan, avslutar Annica Höglund.

Du kan läsa mer om Välkomstmässan på den här sidan

Här finns kalendereventet för Välkomstmässan