Publicerad: 2012-05-06

Daniel Fällman utnämnd till professor

NYHET Daniel Fällman, Interactive Institute Umeå, har utnämnts till professor vid institutionen för Informatik vid Umeå universitet. Därmed stärks samarbetet mellan institutionen och Interactive Institute.

Daniel Fällman, studioföreståndare på Interactive Institute Umeå, som tidigare tilldelats den mycket prestigefulla titeln Framtidens forskningsledare av Stiftelsen för Strategisk Forskning (SSF), har nu även befordrats till professor vid institutionen för Informatik vid Umeå universitet.

Utnämningen ger goda möjligheter till att söka ytterligare medel för doktorander och post-docs och bygga och stärka forskningsgrupper kring den starka interaktionsdesignmiljö som finns i Umeå. Med utnämningen stärks också samarbetet mellan Informatik och Umeå universitet med Interactive Institute i Umeå.

Redaktör: Mikael Hansson