Publicerad: 2010-03-01

Deportees klara för Valborg på campus

NYHET I år firar Valborg på campus femårsjubileum och det stora dragplåstret blir Umeåbandet Deportees. Bandet har hyllats av både kritiker och publik för senaste skivan "Under the pavement – The beach".

Deportees utsågs också till Årets pop under P3 Guld-galan i år och var även nominerade till en grammis i kategorin Årets kompositör.

Kultur på campus är scen- och artistansvariga för Valborg på campus.
– Vi följer våra traditioner och toppar valborgsmässokvällen med ett riktigt bra lokalt band, säger Jonas Ericson, projektledare för Kultur på campus, som ser fram emot rekordmånga besökare den sista april.

– Förra året spelade David Sandström Overdrive inför cirka 8 000 människor här. Jag hoppas på en lika god uppslutning i år!

Valborg på campus arrangeras av Umeå universitet, Umeå kommun och Akademiska hus. Snart kan du läsa mer om programmet på www.umu.se/om-universitetet/aktuellt/valborg

Lär mer om Deportees, deras musik och priser på www.umea.se

Lyssna på Deportees: www.myspace.com/deporteesmusic