Publicerad: 2011-01-10

Design som ger utdelning

NYHET Fredagen den 14 januari presenterar studenter på Designhögskolan sina idéer för framtidens utdelning av post. De har designat allt från smarta lyftanordningar till kompletta postutdelningsfordon.

Presentationen avslutar ett tio veckor långt projekt som Designhögskolan genomför i samarbete med Posten. Studenterna har genom intervjuer och användarstudier tagit fram modeller som sedan postens anställda fått prova. Koncepten har vidareutvecklats och finslipats och nu är det dags att visa upp de färdiga resultaten.

Förutom lokala brevbärare och postanställda, kommer även arbetsmiljösamordnare från huvudkontoret, samt region-, personal- och distriktschefer att närvara vid presentationen. Postens egen Stockholmsbaserade tidning Nyhetsposten kommer också att delta.

Plats: Projektstudion på Designhögskolan, Östra Strandgatan 30
Tid: 14 januari, kl. 14.00 - 15.00

För ytterligare information, kontakta gärna:

Kontaktperson vid Posten:Eleonora AsplundTelefon: 090-19 89 76
E-post: eleonora.asplund@posten.seKontaktperson vid Designhögskolan:Thomas Degn, programansvarig för Masterprogrammet i avancerad produktdesignTelefon: 070-684 64 09
E-post: thomas.degn@dh.umu.se
www.dh.umu.se/advancedproductdesignwww.dh.umu.se