Publicerad: 2010-09-17

Designhögskolan rankad topp 18 i världen

NYHET Psd tuts+ – en av världens ledande webbplatser om professionell design – har valt ut Designhögskolan vid Umeå universitet som en de 18 bästa designutbildningarna i världen.

Det prestigefyllda urvalet består av sex skolor från Nordamerika, sex från Europa, fyra från Asien och två från Australien, och så här motiveras valet av Designhögskolan:

"Detta svenska institut har en mångfald av intressanta designorienterade kurser och är känd som den bästa konstnärliga utbildningen i hela Sverige. Institutet rankades också som en av världens bästa designutbildningar i världen, två år i rad, av tidskriften BusinessWeek. Bara 14 studenter antas årligen till kandidatprogrammen, så det är definitivt svårt att bli antagen, men du kommer inte att ångra dig om du lyckas."

Läs mer på:
psd.tutsplus.com/articles/web/18-excellent-design-schools-from-around-the-world/

Redaktör: Michael Nordvall