Publicerad: 2008-12-16

Designlektor talar om design för alla

NYHET I dag talar Monica Lindh Karlsson, lektor i industridesign på Designhögskolan, om design för alla och industridesignutbildning i framtiden på Moderna museet. Hon gör detta i samband med Roche och Reumatikerförbundets prisutdelning av Designpris 2008.

Monica Lindh Karlsson har även ingått i den jury som nu utsett en vinnare i tävlingen. Priset går till Göran Lindblad i Växjö som är gastronomisk designer. Hans prisas för sin idékokbok ”Länge leve långkoket”.

Ville Lintamo, student på Designhögskolan, var en av dem som nominerats till priset. Han har utvecklat ”Slockna”, en brandsläckare för äldre och reumatiker.

Läs mer på:
Designstudent nominerad i designtävling Lättlagat långkok blev en svårslagen vinnare i Designpris 2008

Redaktör: Karin Wikman