Publicerad: 2012-03-08

Digital Commitments – one night stands or going steady?

NYHET Lördagen den 17 mars kommer Humlab att stå som värd för Digital Commitments – one night stands or going steady?, ett event som sker i nätverket Geek Girl Meetup’s regi.

Evenemanget riktar sig till kvinnor som är intresserade av social medier, dataspel och allt annat med digital koppling. Titeln anspelar på hur arbetet med digitala verktyg kräver en viss envishet och tålamod för att ge utdelning och eventets talare kommer att ge exempel på sina erfarenheter.

Bland dem finner du Sara Wendel-Örtqvist från spelföretaget Paradox Interactive, Johanna Björklund från företaget Codemill och verksam som forskare vid Umeå universitet, Elza Dunkels som är forskare vid Umeå universitet och som har skrivit om nätmobbing, Ingela Hjulfors-Berg från kommunikationsföretaget Diggjo, samt Lillemor Strömberg från Sveriges Radio Västerbotten.

Evenemanget är kostnadsfritt att delta i men det är önskvärt att du anmäler dig i förväg.

Frågor? Kontakta emma.ewadotter@humlab.umu.se eller ingela@diggjo.com

Tid & plats: Lördagen den 17 mars, kl 10.00–16.00, HUMlab, Umeå universitets campus, i källarnivå under Universitetsbiblioteket.

För mer information om evenemanget, besök gärna Geek Girl Meetup’s hemsida: http://geekgirlmeetup.com/umea/

Redaktör: Per Melander