Publicerad: 2020-12-08

Digital klimatfrukost om hållbarhetskommunikation

NYHET Viable Cities bjudet in till en helt digital klimatfrukost där hållbarhetsarbete och kommunikation står i fokus. Annika Egan Sjölander, docent i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för Kultur- och kommunikationsvetenskap gästar och delar med sig av sina reflektioner på ämnet.

Text: Jonas Vågström

För att ställa om till klimatneutrala och hållbara städer behöver vi kommunikationen mot medborgarna hålla måttet. Detta är ämnet och huvudfokus för den sjätte klimatfrukosten som arrangeras av Viable Cities nu den 9 december.

Umeå universitet och Institutionen för Kultur- och medievetenskaper representeras under frukosten av Annika Egan Sjölander, docent i medie- och kommunikationsvetenskap, som forskar om just kommunikation för hållbara samhällen.

Fukosten pågår 08:08-08:58

Mer information och zoom-länk till frukosten hittar ni här

Medverkande från Institutionen