Publicerad: 2013-12-10

Digitala teknologier i skolundervisning

NYHET Flera medarbetare vid Pedagogiska institutionen har medverkat i det senaste temanumret av tidskriften Education Inquiry.

Docent Anders D. Olofsson och docent Limin Gu vid Pedagogiska institutionen har tillsammans med docent J. Ola Lindberg, Mittuniversitetet, samt professor Jiao Jianli, South China Normal University, varit gästredaktörer för ett temanummer i tidskriften Education Inquiry. Temanumret behandlar på olika vis vad som sker när digitala teknologier implementeras och integreras i skolundervisning. Temanumret innehåller bidrag med fokus på policynivå såväl som klassrumsstudier med exempel hämtade från Sverige, Norge och Kina. Bland bidragen märks bland andra texter skrivna av Marcia J.P. Håkansson Lindqvist och Pär Isling Poromaa, båda vid Pedagogiska institutionen.

Via följande länk finns möjlighet att läsa mer: